Voices – National Geographic Learning
Maltalingua’nın Junior müfredatı National Geographic Learning’in Voices kitap serisine dayanmaktadır. Bu seri; bilim, tarih, sosyal sorunlar, doğa ve çevre, kültür ve toplum gibi birçok konuya odaklanan kurgusal olmayan kitapların bir koleksiyonudur.
Serinin amacı, öğrencilerin okuma ve eleştirel düşünme becerilerini geliştirmelerine yardımcı olacak, aynı zamanda öğrenme sevgisini ve çevrelerindeki dünyaya duydukları takdiri artıracak ilgi çekici ve bilgilendirici içerik sunmaktır. Voices serisindeki her kitap, çeşitli kaynaklardan alınan makaleler, denemeler ve diğer metinlerden oluşan bir koleksiyona sahiptir; bunların arasında National Geographic dergisi de vardır.
Metinler, konuyla ilgili farklı bakış açıları sunmak ve öğrencileri tartışılan konular üzerine düşünmeye teşvik etmek için seçilmektedir. Voices serisi ayrıca tartışma soruları, kelime listeleri, infografikler ve yazma alıştırmaları gibi destekleyici materyaller de içermektedir. Bu materyaller öğrencilerin kendi fikirlerini ve görüşlerini ifade etmelerine, metinlerden kanıt kullanarak argümanlarını desteklemeyi öğrenmelerine, farklı kaynaklardan gelen bilgileri analiz edip değerlendirmelerine ve eleştirel düşünme becerilerini geliştirmelerine yardımcı olmak üzere tasarlanmıştır.
Voices serisi, etkili küresel iletişim için gerekli becerileri geliştiren modern, yedi seviyeli bir müfredatın parçasıdır. İlham verici içerik ile pratik dil alıştırmalarını birleştirerek öğrencileri öğrenme süreçleri boyunca motive ve ilgili tutar.
Her ünite, okuma, dinleme, konuşma ve yazma görevlerini birleştirir; bunlar kritik düşünme etkinlikleri ve görsel kaynaklarla desteklenir. Öğrenciler, görüşlerini paylaşmaya, farklı bakış açılarını değerlendirmeye ve sınıfta öğrendiklerini çevrelerindeki dünya ile ilişkilendirmeye teşvik edilir.
Dijital kaynaklar, basılı kitapları interaktif etkinlikler, otomatik düzeltilen alıştırmalar ve öğretmen geri bildirim araçlarıyla tamamlar. Bu, sınıfta ve sınıf dışında kesintisiz bir deneyim yaratarak öğrencilerin ilerlemelerini takip etmelerine ve evde öğrenmeye devam etmelerine yardımcı olur.
Başlangıç
A1–A2
Ön-Orta
A2–B1
Orta Plus
B1+
Üst-Orta
B2
İleri
C1
Her ders uygun seviyeye göre hazırlanır ve dinleme, konuşma, okuma ve yazma gibi tüm dil becerilerini kapsar. Ayrıca dil yeterliliğini geliştirmek için gerekli olan fonoloji, kelime bilgisi ve gramer gibi dil sistemlerini de içerir.
Öz-Çalışma Platformu – Evde Öğrenmeye Devam Et
Voices serisi genç öğrenciler için videolar, interaktif etkinlikler, alıştırmalar ve ek okuma-dinleme materyalleri gibi çevrimiçi kaynaklar da içermektedir. Bu materyallere özel bir web sitesi veya National Geographic uygulaması üzerinden erişilebilir. Kaynaklar, kitapları tamamlayacak şekilde tasarlanmıştır ve öğrencilere sınıf dışı pratik yapma imkânı sağlar. Alıştırmalar uygulamada otomatik olarak düzeltilebilir veya öğretmen tarafından değerlendirilebilir. Öğretmenler ayrıca belirli teslim tarihleriyle değerlendirmeler oluşturabilir ve evde yapılan çalışmaları gözden geçirebilir. Öğrenciler ve öğretmenler arasındaki iletişim de platform veya uygulama üzerinden mümkündür.
Görev Tabanlı Öğrenme Dersleri
Voices kitap dersleri, Maltalingua tarafından oluşturulan özel derslerle desteklenmektedir. Bu bireysel dersler; sistemler ve beceriler üzerine yoğunlaşır, ardından 13–17 yaş arası açık gruplarda okuyan gençler için tasarlanmış görev tabanlı öğrenme projeleri gelir. Ders içeriği genellikle eğitim, seyahat, kültür ve Malta Adaları gibi yerel bölgelere odaklanır. Kurs boyunca öğrencilerden çevrelerini göz önünde bulundurmaları beklenir; böylece dersler mümkün olduğunca gerçekçi ve uygulanabilir olur. İletişim (konuşma ve dinleme) ve proje üretimi üzerine güçlü bir vurgu yapılır.
Değerlendirme ve İlerleme
Öğrenciler, okuma-anlama, kelime bilgisi ve yazmayı içeren çevrimiçi Seviye Belirleme Testi sonuçlarına göre sınıflandırılır. İlk gün ayrıca öğretmen tarafından konuşma değerlendirmesi yapılır.
Her pazartesi, öğrenciler hafta boyunca öğreneceklerinin özetini içeren Haftalık Hedefler alır. Öğretmenler her gün öğrencileri dersi düşünmeye ve kendi ilerlemelerini hedeflerde işaretlemeye teşvik eder. Cuma günleri öğretmen geri bildirim verir ve her öğrenci için bireysel İlerleme ve Çalışma Planı hazırlar.
Cuma günleri ayrıca bir İlerleme Testi yapılır. Bu test, öğrencilerin hafta boyunca işlenen konular üzerinden gelişimlerini kontrol etmelerine imkân tanır. Test, müfredata dayanarak hazırlanır ve öğretmenler tarafından bireysel çalışma planlarını oluşturmak için kullanılır.